RS Warrior Forum banner

Motocycle backfire

687 views 13 replies 6 participants last post by  Nico29233 
#1 ·
Hi everyone, I hope you are well.
so here, I wanted to know what to do because during deceleration, my motorcycle backfire enormously.
there is nothing changed on the bike except the exhaust.
a vance and hines big radius.
I think an adjustment would be welcome.
have any advice for me.
thank you
 
#2 ·
You may have an exhaust leak. Did you change the gaskets when you changed the exhaust? I had back firing on decel and it turned out to be a broken exhaust stud in the rear jug.
Do you have AIS blockoff?

Sent from my SAMSUNG-SM-G930A using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Nico29233 and i-man
#5 ·
A lot of times running to lean causes decel popping if it is not an exhaust leak. Might richen it up a little and see if it helps. ECU bump or adding fuel to the 0 column on the PCV or PC3 at 1200 or 1500 rpm's on down sometimes does the trick.
 
  • Like
Reactions: Nico29233
#7 ·
[QUOTE = "arizonawarrior, message: 3883175, membre: 26103"]
Si le système d'injection d'air (AIS) est toujours installé, le retirer est la première de plusieurs étapes pour arrêter le pop-on-decel. Et similaire.
[/CITATION]
il est d'origine, vous conseillez d'installer des filtres à air de style "k & n.
 
#8 ·
[QUOTE = "Sandytows, message: 3883155, membre: 69786"]
Vous pourriez avoir une fuite d'échappement. Avez-vous changé les joints lorsque vous avez changé l'échappement? J'ai eu un tir arrière sur décél et il s'est avéré être un goujon d'échappement cassé dans la verseuse arrière.
Avez-vous un blocage AIS?

Envoyé depuis mon SAMSUNG-SM-G930A à l'aide de Tapatalk
[/CITATION]
non il n'y a pas de fuite, mon ais est d'origine.
nous devrions peut-être passer aux filtres k & n

248720
 
#9 ·
In response you are asking:
it is original, you recommend installing "k & n" style air filters.
-----
My answer:
1. If the AIS is still installed then there is a small kit to remove it. And there are several good instruction threads here for doing the work.

2. If you decide to also remove the stock undertank airbox (which is different from the AIS) then K&N air filters are a good idea for filtering intake air. I personally do not recommend K&N air filters on the stock undertank airbox, those gains are minimal.

‐‐---------------

Ma réponse:

1. Si l'AIS est toujours installé, il existe un kit petit pour le retirer. Et il y a plusieurs bons fils d'instruction ici pour faire le travail.



2. Si vous décidez de retirer également la boîte à air du réservoir (qui est différente de l'AIS), les filtres à air K&N sont une bonne idée pour filtrer l'air d'admission. Personnellement, je ne recommande pas les filtres à air K&N sur la boîte à air sous le stock, ces gains sont minimes.
 
#10 ·
[QUOTE = "arizonawarrior, message: 3883200, membre: 26103"]
En réponse, vous demandez:
il est d'origine, vous recommandez d'installer des filtres à air de style "k & n".
-----
Ma réponse:
1. Si l'AIS est toujours installé, il y a un petit kit pour le retirer. Et il y a plusieurs bons fils d'instruction ici pour faire le travail.

2. Si vous décidez de retirer également la boîte à air du réservoir (qui est différente de l'AIS), les filtres à air K&N sont une bonne idée pour filtrer l'air d'admission. Personnellement, je ne recommande pas les filtres à air K&N sur la boîte à air de base, ces gains sont minimes.

‐‐---------------

Ma réponse:

1. Si l'AIS est toujours installé, il existe un kit petit pour le retrait. Et il y a plusieurs bons fils d'instruction ici pour faire le travail.



2. Si vous décidez de retirer également la boîte à air du réservoir (qui est différente de l'AIS), les filtres à air K&N sont une bonne idée pour filtrer l'air d'admission. Personnellement, je ne recommande pas les filtres à air K&N sur la boîte à air sous le stock, ces gains sont minimes.
[/CITATION]
auriez-vous un lien?
sur ce fameux kit de dépose ais?
en France je n'en trouve pas.
 
#11 ·
You asked:
would you have a link?
on this famous ais removal kit?
in France I do not find any.


my answer:
Member Churchkey has an AIS removal kit that he builds for us members affordably. He also had an intake kit if you decide to go that far. I do not know if he can export to France.

Baron motorcycle accessories builds an AIS removal kit. They have dealers in France. Try US site for dealer links:

Tu as demandé:
auriez-vous un lien?
sur ce fameux kit de dépose ais?
en France je n'en trouve pas.


Ma réponse:
Le membre Churchkey a un kit de retrait AIS qu'il construit pour nous, membres à un prix abordable. Il avait également un kit d'admission si vous décidez d'aller aussi loin. Je ne sais pas s'il peut exporter en France.

Les accessoires de moto Baron construisent un kit de retrait AIS. Ils ont des revendeurs en France. Essayez le site américain pour les liens des concessionnaires

 
#12 ·
[QUOTE = "arizonawarrior, message: 3883214, membre: 26103"]
Tu as demandé:
auriez-vous un lien?
sur ce fameux kit de dépose ais?
en France je n'en trouve pas.


ma réponse:
Le membre Churchkey a un kit de retrait AIS qu'il construit pour nous, membres à un prix abordable. Il avait également un kit d'admission si vous décidez d'aller aussi loin. Je ne sais pas s'il peut exporter en France.

Les accessoires de moto Baron construisent un kit de retrait AIS. Ils ont des revendeurs en France. Essayez le site américain pour les liens avec les concessionnaires:
[URL unfurl = "true"] Motorcycle Parts and Accessories by Baron Custom Accessories for your Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki, or Harley Davidson [/ URL]

Tu as demandé:
auriez-vous un lien?
sur ce fameux kit de dépose ais?
en France je n'en trouve pas.


Ma réponse:
Le membre Churchkey a un kit de retrait AIS qu'il construit pour nous, membres à un prix abordable. Il avait également un kit d'admission si vous décidez d'aller aussi loin. Je ne sais pas s'il peut exporter en France.

Les accessoires de moto Baron construisent un kit de retrait AIS. Ils ont des revendeurs en France. Essayez le site américain pour les liens des concessionnaires

[/QUOTE]
Thank you for the info.
the two kits could interest me if it sends to France.
how to know ?
what price ?
 
#13 ·
Nico,
Churchkey is a member here on the forum.
Click on his name and send him a private message and he'll get with you about pricing and shipping.

In the Vendors forum on this site, scroll down a bit and you'll find his posts there on the V-back and AIS block-off kit for our bikes.
 
#14 ·
[QUOTE = "Archangel_369th, post: 3883236, membre: 21340"]
Nico,
Churchkey is a member here on the forum.
Click on his name and send him a private message and he'll get with you about pricing and shipping.

In the Vendors forum on this site, scroll down a bit and you'll find his posts there on the V-back and AIS block-off kit for our bikes.
[/QUOTE]
ok i will do like this.
thanks 🤘
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top